Törmäsin nettisurffailuni lomassa Santeri Salosen blogikirjoitukseen, siitä kuinka (varsinkin internetissä) epäkaupallinen lähestymistapa (kaupallisellakin sisällöllä) tuottaa usein huomattavasti parempia myyntituloksia kuin perinteinen markkinointipuhe.
Salosen mukaan aivot käyvät ylikierroksilla suodattaessaan yrittäjän itsekehua ja käyttökokemuksesta tulee kokonaisuudessaan huono.
Lisäksi Googlekin pitää sisältöä höttönä kun kehusanat ovat niin yleisiä, minkä seurauksena taas hakukonesijoitukset jäävät alhaisiksi. Sivujen konversio-astekin on kuulemma parempi jos tekstisisältö pysyy objektiivisena.
Onko nyt siis niin, että innovaatiofirmojen ja mainostoimistojen pitäisi ottaa mallia suomalaisten taiteilijoiden nöyrästä ja maanläheisestä tavasta tuoda itseään esiin?
Mikään kaupallinenhan ei voi olla hyvää. Eihän?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti